Pe lângă cele trei mituri menționate în prima parte a articolului, referitoare la încălzirea motorului înainte de pornirea mașinii, scoaterea mașinii din viteză atunci când coborâm o pantă și achiziționarea unei mașini mici pentru a face economie de carburant, mai există câteva mituri care pe cât sunt de cunoscute, pe atât sunt de false.

Spre exemplu, un astfel de mit spune că o mașină cu cât este mai veche, cu atât consumă mai mult combustibil. Însă posesorii de mașini mai vechi pot să stea liniștiți, deoarece economia de carburant nu depinde de vechimea mașinii, ci de modul în care aceasta este întreținută, precum și de stilul șoferului de a o conduce. Respectând aceste condiții, specialiștii din domeniu afirmă că până și mașinile mai vechi cu 10 sau chiar 15 ani permit o economie de carburant.

Apoi, un alt mit face referire la faptul că anvelopele trebuie umflate peste presiunea admisă, în ideea în care pneurile dezumflate cresc consumul de combustibil. Nimic mai fals, deoarece atât o anvelopă dezumflată, cât și una umflată peste presiunea admisă conduc la creșterea consumului de combustibil. Ba mai mult decât atât, o anvelopă umflată peste presiunea admisă vă va supune și altor riscuri și anume șansele de a face accident sunt mult mai mari în aceste condiții, deoarece anvelopa pierde din aderență, iar o accelerare prea mare sau o frânare prea bruscă pot fi fatale. În plus, anvelopa devine rigidă, ceea ce va determina un anumit disconfort la rulare.

Tot în ceea ce privește anvelopele, mai există mitul conform căruia este de preferat ca acestea să fie umflate cu azot și nu cu aer pentru a face economie de carburant. Deși azotul este mai pur din punct de vedere al compoziției decât aerul, reacționând mai bine la șocuri și diferite schimbări de temperatură, în privința reducerii consumului de carburant, o anvelopă umflată cu azot prezintă aceleași beneficii ca o anvelopă umflată cu aer.

Nu în ultimul rând, mai există mitul potrivit căruia alimentarea mașinii trebuie să aibă loc dimineața, în condiții de temperatură scăzută, pentru a putea face economie de carburant. Ideea pe care se bazează acest mit este că dimineața, atunci când temperatura este scăzută, fluidele au o densitate mai mare și, prin urmare, litrul de combustibil va conține mai mult lichid. Demonstrația că această idee este doar un mit este dată de faptul că rezervoarele conținând carburant se află în pământ, loc în care carburantul este păstrat la o temperatură constantă.

Așadar, putem vedea că există anumite mituri foarte cunoscute care promit o economie de carburant, dar totul nu rămâne decât o promisiune. Prin urmare, puteți renunța să vă mai bazați pe ideile enunțate mai sus și să citiți articolele de pe acest site în care vă sunt prezentate metode foarte eficiente prin care puteți face posibilă reducerea consumului de carburant.